-->
banner here
Powered by Blogger.

Atlet Malaysia Welson Sim Berjaya Menjadi Kegilaan Netizen Di China "Sekali Pandang, Terus Jatuh Cinta"

advertise here



Sejak Sukan Olimpik Tokyo 2020 dirasmikan, dapat dilihat di media sosial netizen Malaysia aktif berbincang soal busana yang dipakai oleh para atlet Malaysia. Ramai yang menyukainya dan tidak kurang juga yang kurang berminat dengan pakaian yang digayakan.

Dalam pada itu, lain ceritanya di China apabila seorang atlet renang Malaysia yang turut berada sewaktu acara perasmian Sukan Olimpik Tokyo 2020 berjaya menjadi tumpuan netizen di China berikutan wajahnya yang tampan.

Menerusi komen yang dikongsikan netizen China, mereka berpendapat Welson Sim memiliki wajah yang sangat tampan meskipun wajahnya ditutup dengan pelitup muka. Terdapat juga netizen China yang mengakui jatuh hati saat pertama kali melihat atlet ini sewaktu acara perasmian.

Untuk pengetahuan, Welson Sim merupakan atlet mewakili Malaysia dalam kategori renang 200m dan 400m gaya bebas. Anak kelahiran, Kuching, Sarawak berusia 24 tahun ini sudah berjaya merangkul pingat emas bagi kedua-dua acara pada Sukan SEA 2017 lalu.


Welson Sim dijangka akan berentap pada petang ini sekitar jam 6.20 petang menerusi acara renang kategori 200m gaya bebas. Sama-sama kita harapkan Welson Sim dapat menyumbang pingat buat negara sekaligus mengharumkan nama Malaysia.

Sumber: The Vocket
PERHATIAN Pihak Malaysia Sinar Harian tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan  anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Malaysia Sinar Harian juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri Terima kasih